FAQ – Veelgestelde vragen

Wat is de wachttijd voor het ontvangen van de tenaamstellingscode en/of kentekencard?

In de onderstaande tabel ziet u wanneer u, na uw aanvraag, de aangevraagde code of card kunt verwachten

Aanvraag In huis
Maandag tot en met vrijdag voor 20.00 uur Binnen 4 werkdagen
Maandag tot en met donderdag na 20.00 uur Binnen 5 werkdagen
Vrijdag na 20.00 uur en in het weekend De Vrijdag daarna

 

Mijn-kentekenbewijs.nl verwerkt uw aanvraag direct na ontvangst. U ontvangt van Mijn-kentekenbewijs.nl  een bevestigingsmail van uw aanvraag met de termijn waarop u uw code of card kunt verwachten.

Heeft u uw tenaamstellingscode weer gevonden?

Helaas komt het voor dat mensen vlak voordat ze een nieuwe tenaamstellingscode aanvragen hun oude tenaamstellingscode terugvinden. Als u uw oude tenaamstellingscode vindt nadat u een nieuwe hebt aangevraagd, kunnen wij de dienst niet annuleren en komt u niet in aanmerking voor restitutie van Mijn-kentekenbewijs.nl.

Hoe moet ik handelen als ik mijn tenaamstellingscode en/of kentekencard niet kan vinden?

Via onze website, Mijn-kentekenbewijs.nl, kunt u moeiteloos en snel een aanvraag indienen voor een nieuwe tenaamstellingscode en/of kentekencard. Uw aanvraag wordt onmiddellijk verwerkt en binnen enkele dagen wordt de nieuwe code of kaart op uw adres bezorgd. Let op! Als u zowel uw tenaamstellingscode als kentekencard kwijt bent, hoeft u alleen een aanvraag te doen voor een kentekencard. Hiermee ontvangt u automatisch ook een nieuwe tenaamstellingscode.

Ik heb geen ontvangstbevestiging per e-mail van Mijn-kentekenbewijs.nl gekregen?

Kijk in uw spammap voor eventuele e-mails. Als u de e-mail daar ook niet kunt vinden, stuur dan een bericht naar info@mijn-kentekenbewijs.nl met uw naam en kentekengegevens.

Ik heb mijn vroegere tenaamstellingscode en/of kentekencard teruggevonden?

M.b.t. de Kentekencard

Direct na aanvraag van de nieuwe Kentekencard worden uw gegevens door Mijn-kentekenbewijs.nl verwerkt. Het proces is daarna niet meer terug te draaien. U zult dan (helaas) op uw nieuwe kentekencard moeten wachten.

 M.b.t. de Tenaamstelingscode.

Uw code wordt na aanvraag direct verwerkt door, Mijn-kentekenbewijs.nl. Na verwerking wordt uw oude tenaamstellingscode binnen 24 uur ongeldig en is niet meer te gebruiken.

Is mijn DigiD vereist voor het aanvragen van een tenaamstellingscode en/of kentekencard?

Nee, een DigiD is niet vereist wanneer u uw aanvraag indient bij Tenaamstellingscode-aanvragen.nl. Het invullen van de vereiste gegevens op het formulier is voldoende om uw tenaamstellingscode of kentekencard te ontvangen.

Waar wordt de tenaamstellingscode en/of kentekencard bezorgd?

Mijn-kentekenbewijs.nl stuurt uw gegevens direct door naar het RDW.

Het RDW zal uw tenaamstellingscode en/of uw kentekencard naar het adres sturen dat bij uw gemeente bekend staat als eigenaar/houder van het opgegeven kenteken.

Op https://mijnvoertuig.rdw.nl kunt u zien welk kenteken op uw naam is geregistreerd.

Wat is een meldcode en waar kan ik deze vinden?

Voor elke autoverzekering heb je de meldcode van jouw auto nodig. De meldcode bestaat uit 4 cijfers en zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je auto.

U kunt de meldcode vinden op:;

  • De kentekencard als je deze (nog) hebt.
  • Het chassisnummer van je auto.

 De laatste vier cijfers van het chassisnummer vormen de meldcode..

Wie vormen ons team?

Mijn-kentekenbewijs.nl fungeert als een zelfstandige aanbieder gespecialiseerd in het faciliteren van de aanvraag van kentekenbewijzen of tenaamstellingscodes. Onze organisatie staat los van het RDW en elke andere overheidsentiteit, opererend als een commercieel bedrijf. Voor de aanvraag van een tenaamstellingscode berekenen wij een eenmalige vergoeding van €39,95, terwijl de kosten voor het verkrijgen van een nieuw kentekenbewijs €89,95 bedragen, indien u besluit van onze services gebruik te maken.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Indien u vragen heeft betreffende uw kentekenbewijs of kentekenkaart, zijn wij bereikbaar via e-mail op info@mijn-kentekenbewijs.nl. Zorg ervoor dat u uw vraag helder formuleert in de e-mail. Daarnaast is het mogelijk om te antwoorden op de bevestigingse-mail die u heeft gekregen na uw aanvraag.